SP Zomeractie! 2017

6 september 2017

SP Zomeractie! 2017

Dat was wat! Tijdens een raadsvergadering kwam het stadsstrand ter sprake. Er zou misschien een flink stuk vanaf gaan, omdat het theater de Lampegiet naar het centrum zou moeten komen. Dan staat alles wat met cultuur te maken heeft lekker dicht bij elkaar (en komt de parkeer garage aan de Wolweg vol)!

Wacht even... het stadsstrand weg/kleiner, kan dat wel? En alles wat er op georganiseerd wordt dan?

Daar werd door verschillende mensen anders over gedacht.

Ook in de gemeenteraad was niet iedereen (waaronder de SP) mee eens. Maar deze partijen hadden bij elkaar helaas geen meerderheid, dus gaat men door met de plannen!

Maar nu is toch buiten de bewoners gerekend! Enkele mensen staken hun hoofden bij elkaar, en toen ontstond daar een heuse petitie met de titel: RED ONS STADSSTRAND! En dan is er werk aan de winkel,het is zomervakantie, dus daar gingen we in verschillende groepjes of solo op pad!

Wat waren we blij met Erna, die partijloos ons kwam helpen in haar eigen vakantie! Ze wilde de bewoners van Veenendaal eens leren kennen, dus ging zij elk vrij uurtje op pad met de handtekeningen lijsten, anderen  gingen op dinsdagochtenden, woensdag middagen, vrijdagavonden en in 2 ploegen op de zaterdag op pad, elke keer haalden we toch zo ongeveer 150 handtekeningen per persoon op, af en toe na afloop verwend met een ijsje van de grote ijssalon die daar in de buurt van het stadsstrand gelegen is!

En wat werd er in deze vakantieperiode veel georganiseerd! Van kleedjesmarkten, sportavonden, en natuurlijk de happening van de ploegenpresentatie van de Frisbee Kampioenschappen niet te vergeten! En wat een mooie zonnige dag hadden de ouderen bij Veenendaal aan zee, met het optreden van een zeemanskoor en ’s middags met de Begonia’s!

Regelmatig werden de handtekeningen geteld, kwam de uitslag in de plaatselijke regionale/kranten, werd zelfs de(regionale) TV gehaald!

Op vrijdagavond 1 september was daar dan eindelijk de utslag! Aan de voorbereidingen heeft het niet gelegen: er waren immers 1200 sponzen uitgedeeld, met een uitnodiging voor deze happening. Cijfers en letters voorbereid, muziek was georganiseerd, de plaatsvervangende voorzitter van de gemeenteraad was aanwezig in de persoon van Mevrouw Tineke Bette om het resultaat van de actie in ontvangst te nemen.

Alleen lieten de weergoden ons weer in de steek, maar het resultaat mocht er zijn:
10983 HANDTEKENINGEN!

Foto: Cor van Londen

Meer:

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.