Breur: "Reken nu af met Rutte's afbraakbeleid"

22 januari 2015

Breur: "Reken nu af met Rutte's afbraakbeleid"

Foto: Cor van Londen

"De Provinciale-Statenverkiezingen zijn hèt moment om af te rekenen met het afbraakbeleid dat Rutte op Nederland loslaat." Dat zei kandidaat-Statenlid Jan Breur op de ledenbijeenkomst van SP-afdeling Veenendaal.

De Provinciale Staten gaan over zaken als economie, natuurbeleid en openbaar vervoer. Een andere belangrijke taak van 'de Provincie' is het kiezen van de Eerste Kamer. En daar ligt een uitgelezen mogelijkheid om het verwoestende beleid van premier Rutte en zijn ondersteuners een halt toe te roepen.

"De afgelopen maand hebben we gezien wat de Eerste Kamer kan doen. Slechte plannen zoals het afschaffen de vrije artsenkeuze kunnen worden tegengehouden. En goede plannen, zoals het beperken van topsalarissen in de publieke sector, kunnen worden aangenomen," aldus Breur. "Geen van beide voorbeelden maakten het kabinet blij; dat willen ze traineren en onderuit halen. Dat mogen we niet laten gebeuren."

Breur legde klem op de noodzaak van de Eerste Kamer, maar wilde het belang van de Provincie ook niet onderschatten. "We zetten in op leefbare kernen, mooie natuur en goed openbaar vervoer. Ook op Provinciaal niveau moet er worden afgerekend met afbraakbeleid. Een sterke SP is gewoon overal nodig!"

Hij riep de aanwezige leden op om niet alleen te stemmen op 18 maart, maar ook om bij te dragen aan de campagne.
"Samen laten we zien dat de SP de beste en de leukste partij is - en het enige waardige alternatief op waardeloos neoliberaal afbraakbeleid!"

Foto: Cor van Londen