ROODSTOCK 2017 vervallen

ROODSTOCK 2017 vervallen

Foto: Cor van Londen

weergoden saboteren festival

In navolging van het verantwoordingsdebat, is ook ROODSTOCK 2017 niet op de geplande datum doorgegaan. De reden hiervoor was aanhoudende regen. Deze maakte de optredens en activiteiten onmogelijk.

ROODSTOCK 2017 had een mooi programma met diverse Veense musici, dichter Maularia Fist, een Kungfu-demonstratie van LaVita Lifestyleclub en een toespraak van Tweede-Kamerlid Sandra Beckerman.
Er waren informatie/actiestands voor ROOD - jong in de SP, Red Ons Stadsstrand en het Nationaal ZorgFonds.
Verder waren er een SPringkussen, SPijkerbroekhangen, SchandPalen voor SPonsgooien, en de SoeP-express aanwezig op het stadsstrand.
Voor de gelegenheid waren er extra vrijwilligers uit Ede, Nijmegen en Zutphen naar het Veense stadsstrand gekomen.

Het had een mooie dag moeten worden; ware het niet dat de weergoden roet in het eten gooiden. Een aanhoudende koude regenbui maakte het onmogelijk om de optredens doorgang te laten vinden; het was te vochtig voor de geluidsapparatuur.
Aanvankelijk hoopte de organisatie het programma te verschuiven naar de middag, maar toen de regen oneindig bleek zat er niets anders op dan het hele feest af te blazen.

"Een enorme domper," aldus SP-fractievoorzitter Jan Breur, die in de organisatie van ROODSTOCK zit. "Er is veel tijd, energie en geld gestoken in zowel het organiseren vooraf als op de dag zelf. Dat het niet door kan gaan, is ronduit ellendig. We hebben in alle haast alle optredens moeten afzeggen. Gelukkig konden we de meeste artiesten op tijd bereiken, maar liever hadden we ze gewoon op het podium gezien. De artiesten en vrijwilligers verdienden een goed festival. Veenendaal verdient een goed festival."

De organisatie overweegt om nog dit jaar een nieuw strandfestival te organiseren. Dit zal dan wel hooguit een light-versie van het uitgevallen ROODSTOCK zijn.
In 2018 hoopt het team weer een groot festival neer te zetten. Breur: "De acts die we dit jaar hebben moeten teleurstellen, staan uiteraard bovenaan het lijstje van mensen die we zullen benaderen. Zij krijgen een welverdiende herkansing."

Bedankt

Als is ROODSTOCK 2017 afgeblazen; de organisatie is dankbaar voor de belangenloze inzet van de vrijwilligers en artiesten voor dit festival. Volgend jaar komt het echte feest. Tot dan!

Foto: Jan Breur

blog Jan Breur