Financien

Lees hier onze artikelen aangaande financien.

Op naar een nieuw theaterseizoen…

...en een nieuw theater

Veenendaal stevent af op een financieel tekort van miljoenen. Dan is het niet te verkopen een duur theater te bouwen. Maar tegelijkertijd is het ook belangrijk dat een gemeente als Veenendaal goede voorzieningen heeft. En het talent in Veenendaal een plek heeft om op te treden.

Toch oplossing 'Lampegiet'

Foto: SP Veenendaal

met waarborg op Sociaal Domein

Theater en Sociaal Domein gered

Foto: Jan Breur

Zekerheid voor de komende jaren

8 juli 2024

Succes in de Provincie

Foto: Almichael Fraay / Provincie Utrecht

Algemene beschouwingen 2024

Vanaf morgen staat de Gemeenteraad van Veenendaal in het teken van de Kadernota: de plannen voor het komende jaar. Ook de Provincie Utrecht heeft een Kadernota; die is onlangs vastgesteld. Bij die behandeling heeft de SP het goed gedaan: mooie Algemene Beschouwingen, en drie moties ingediend waarvan twee binnengehaald.

Investeren, Juist nu!

in vrijwilligerswerk en mantelzorg

26 juni 2024

Investeer in leefomgeving en inwoners

Juist ook in financieel krappere tijden is het belangrijk om niet te gaan bezuinigen op de leefomgeving en inwoners in een (tijdelijke) afhankelijke situatie. Juist door hierin te blijven investeren worden er veel leed en toekomstige hogere rekeningen voorkomen.

19 juni 2024

Laat ieder kind mee doen!

De hoeveelheid kinderen in armoede blijft jaarlijks maar stijgen. Dit is iets wat op diverse gebieden enorme uitdagingen oplevert voor de kinderen, gezinnen en ons als samenleving. Om een steun in de rug te geven gaat de SP voorstellen om specifiek het "Doe Mee budget" voor kinderen te verhogen.

12 juni 2024

Drie avonden theater

Een politiek schouwspel...

Eerder heb ik een stukje geschreven over een avondje Theater, waar het plan van de Gemeente werd voorgelegd voor een Nieuw theater De Lampegiet. Een zeer ambitieus plan, wat 50 miljoen zou moeten kosten! Omdat er op 23 mei een commissievergadering werd gehouden, compleet met inspraak van inwoners over o.a. een bioscoop, was ik nieuwsgierig en besloot ik op de Tribune plaats te nemen.

5 juni 2024

Theater

Foto: SP Veenendaal

Vorige week (donderdag 31 mei) heeft de SP tegen het masterplan 'Duivenweide', voor een nieuw theater gestemd. Het prijskaartje van 50 miljoen was te hoog om in goed geweten, gezien de financiële situatie van de gemeente, in te stemmen met het voorstel.
Aangezien ChristenUnie, SGP en CDA hetzelfde deden, sneuvelde het voorstel en is de ontwikkeling van het nieuwe theater even op pauze gezet.

Streep door masterplan theater

You can't always get what you want...

Wat had de SP graag VOOR het masterplan 'Duivenweide', met het nieuwe theater, gestemd. Maar met een vooruitzicht op grote bezuinigingen, en flinke noodzakelijke kosten op onderwijshuisvesting, was de uitgave van 50 miljoen onverantwoord voor de fractie. En dus - met pijn in het hart - stemde de fractie TEGEN.