Foto: SP Veenendaal

In dit dossier vindt u alle berichten die te maken hebben met politie, brandweer, en al het andere dat raakt aan veiligheid.

Werkbezoek/thuiswedstrijd

Foto: Roel Breet / Provincie Utrecht

Provinciale Staten in Rhenen

5 juli 2024

Hoe verder met de Achterbergsestraatweg?

Foto: Roel Breet / Provincie Utrecht

Statenleden bezoeken kruising

Provinciale Staten Utrecht gingen gisteren langs bij omwonenden van de Achterbergsestraatweg in Rhenen. De inwoners zijn het niet eens met de plannen om de kruising met de N233 nu aan te pakken als het verkeersprobleem bij de Rijnbrug nog niet is opgelost. De Statenleden kregen een presentatie waarbij de omwonenden een alternatief hebben uitgewerkt. Daarna werd de kruising bezocht om de verkeersdrukte tijdens de avondspits te bekijken.

Partijen spreken zich uit

"Incident pride onaanvaardbaar"

Aanvankelijk berichtten de media dat de politieke partijen hun vingers over het algemeen niet wilden branden aan uitspraken over het incident op de Veense Pride. Door onregelmatigheden moest het optreden van WagaStorm voortijdig worden afgebroken.
Wat de media toen niet wisten, was dat er achter de schermen werd gewerkt aan een gezamenlijk statement van bijna alle partijen.

30 juni 2024

Gezamenlijk statement

n.a.v. incident Pride

In de avond van zaterdag 22 juni heeft zich een incident voorgedaan. Hierdoor moest het optreden van WagaStorm vroegtijdig worden afgebroken. Naar aanleiding van dit incident geven diverse Veense politieke partijen onderstaand statement af:

Respect voor elkaar

In Veenendaal is geen plaats voor intolerantie

23 april 2024

In actie voor veilig OV

Foto: Tilmann van de Loo

Stop het geweld!

Afgelopen zaterdag stonden de treinen en bussen drie minuten stil, om 22:30. Dit, als statement tegen het geweld dat OV-personeel in toenemende mate te verduren krijgt. Aanleiding was de zware mishandeling van een conducteur tussen Den Haag en Delft, een week eerder.

13 februari 2024

Stront

Foto: RTV Utrecht / RTV Utrecht

Stank voor dank

"Iedere dag weer fijn om geen Commissaris te zijn," antwoordde Tim. Ik had net een berichtje doorgestuurd dat de Commissaris van de Koning onderweg was naar het Provinciehuis om protesterende boeren te ontvangen. Die waren weer op de tractor geklommen, en hadden nu ook de giertanks meegenomen...

28 december 2023

Foto: SP Veenendaal

laat je woede hand in hand gaan
met het goede dat je doet...

Blijf niet mokkend aan de kant staan; stel een daad en toon je moed.
Laat je woede hand in hand gaan met het goede dat je doet.

SP Veenendaal neemt deze woorden van Karel Glastra-van Loon en Bob Fosko telkenmale ter harte. Ook het afgelopen jaar is er volop actie gevoerd. Voor een beter Veenendaal, een beter Nederland en een betere wereld.

We blikken terug...

17 december 2023

Do they know it's X-Mas?

Foto: AJ Breur

Veenendalers Voor Vrede 2023

and the christmas bells that ring there
are the clanging chimes of doom...

Wie vandaag de dag het nieuws leest, zal veel herkennen in deze regels uit 'do they know it's X-mas'. Overal lijkt dood en verderf om de hoek te staan. Gaza, Oekraïne, Soedan...

17 december 2023

De vrede kan niet wachten!

Foto: Baukje Hiemstra

Afgelopen zaterdag stonden Veenendaler voor Vrede samen met Vredesinitiatief Veenendaal in het centrum met een Vredeswensboom.
Bezoekers van het centrum konden een wens opschrijven en deze in de boom hangen. Langs ons liep het winkelend publiek.