Enquête Consumenten - Zondagopenstelling Supermarkten

Foto: SP Veenendaal

In september wordt in de gemeenteraad de mogelijkheid besproken voor supermarkten om op zondag open te gaan. Dit biedt kansen en bedreigingen voor zowel supermarkthouders, winkelpersoneel, consumenten als werkzoekenden.

Het standpunt van de SP hangt zeer nauw samen met het draagvlak onder de belanghebbenden.
Over de invoering van de koopzondag staat er in het
verkiezingsprogramma: GEEN DRAAGVLAK, GEEN KOOPZONDAG.

Hoewel we het belang van diegenen die voor de openstelling van de zondag een vrije dag inleveren zwaarder wegen, dan het belang van de mensen die dat niet hoeven, weegt ieder belang wel mee. Wij zijn zeer geïnteresseerd in de manier waarop consumenten aankijken tegen de nut en noodzaak van supermarkten die aldanniet open zijn op zondag.

Deze enquête is bestemd voor consumenten.

Verificatie

Om te voorkomen dat iemand de enquête dubbel invult, vragen we u om uw e-mailadres. Dit dient louter ter verificatie. Met uw gegevens wordt vanzelfsprekend vertrouwelijk omgesprongen.

Tenzij u zelf anders aangeeft, zal uw e-mailadres niet gebruikt worden om u zaken toe te sturen. Uw e-mailadres zal niet worden gedeeld met derden.

Tenzij u zelf anders aangeeft, wordt uw e-mailadres enkel voor verificatie gebruikt. Uw gegevens zijn in veilige handen.
Achtergrondgegevens

Door middel van de volgende vragen proberen wij ons een beeld te vormen van de gemiddelde Veense consument. Het gaat om zaken die niet direct verband houden met de zondagopenstelling van supermarkten, maar op de achtergrond (zouden kunnen) meespelen.

De vragen in dit onderdeel zijn niet verplicht.

Aantal volwassenen:
Aantal jongeren:
Aantal kinderen:
Indien het juiste antwoord niet in het rijtje voorkomt, kies dan de optie die de werkelijkheid het meest benadert.
Meerdere opties mogelijk
Zondagopenstelling Supermarkten

De volgende vragen hebben betrekking op de zondagopenstelling van supermarkten. Wij zijn geïnteresseerd in hoeverre de consument dit als nuttig en/of noodzakelijk beschouwt.

Er zitten een aantal vragen tussen over de huidige situatie, en een aantal over een situatie waarin de supermarkten op zondag open zijn.

In dit onderdeel wordt naar rapportcijfers gevraagd. De vragen die aan de kern van de enquête raken zijn verplicht; op één vraag na zijn dat alle vragen in dit gedeelte.

1=Volkomen ontoereikend, 10=Ruimschoots toereikend
Hoevaak:
1=Nooit, 10=Wekelijks.
1=zeer slecht, 10=zeer goed
1=Totaal niet, 10=Zeer zeker wel
Consumptietoename:
1=Niet meer, 10=Veel meer
Consumptieafname:
1=Niet minder, 10=Veel minder
Kans op vermijding/boycot:
1=Geenszins, 10=Absoluut
1=Geheel niet, 10=Zeer graag