Enquête huishoudelijke zorg

18 juni 2007

Enquête huishoudelijke zorg

De WMO (Wet Maatschappelijke Ondersteuning) is ruim vijf maanden geleden ingevoerd. Inmiddels worden de effecten steeds beter zichtbaar, ook in de regio Veenendaal, Renswoude en Rhenen. Met name de problemen in de thuiszorg vallen daarbij op. De SP-afdelingen in de regio hebben daarom besloten om gezamenlijk de ‘alarmklok’ te luiden. Onder het motto ‘Help de thuiszorg verzuipt!’ wil de SP in de regio de aandacht vestigen op de problemen bij de hulp in de huishouding, maar ook inventariseren hoe ernstig de situatie precies is.

De komende weken inventariseert de SP de problemen. Medewerkers in de zorg, maar ook hulpvragers en hun familieleden, belangenorganisaties worden opgeroepen om hun ervaringen te melden. Dat kan ten eerste via de SP-website, www.veenendaal.sp.nl. Ten tweede verspreidt de partij enquêteformulieren. En ten derde kunnen mensen van woensdag 20 juni tot en met dinsdag 27 juni hun verhaal telefonisch kwijt. Tussen 18.30 en 19.30 uur kan dat via telefoonnummer 0318-629958 of 0620-401836. Schriftelijke reacties kan men inleveren bij/sturen naar: Veldmuislaan 28, 3903 CN Veenendaal

enquête