SP-voorstel unaniem aangenomen

11 juli 2007

SP-voorstel unaniem aangenomen

Het voorstel van de SP om een ontmoetingsdag te organiseren tussen werkgevers en allochtone jongeren, en om een coachingsproject te bewerkstelligen voor allochtone jongeren, is met algemene stem aangenomen door alle partijen.

Het succes van het voorstel kwam voor SP-fractievoorzitter Breur enigszins als een verrassing. "In de aanloop van de vergadering is er nog behoorlijk gesleuteld aan het voorstel. Aanvankelijk waren het twee losse voorstellen, waarvan ik nauwelijks durfde te hopen een meerderheid te krijgen. Laat staan dat iedereen erachter zou staan."

Het uiteindelijke voorstel is mede-ingediend door de PvdA, die tevens mede-indiener was van de twee eerdere voorstellen waaruit deze ontstaanis. De ChristenUnie, mede-indiener van één van de twee eerdere voorstellen wilde zijn naam ook aan het uiteindelijke voorstel verbinden, maar viel in de consternatie van de vergadering en de heftige overleggen 'van het papier'.