VUILNISMANNEN: "We worden belazerd!"

21 februari 2008

VUILNISMANNEN: "We worden belazerd!"

De delegatie vuilnismannen die op 12 februari te gast was op het fractieoverleg van de SP, heeft laten weten dat ze weinig heil zien in de overgang van de afdeling 'Reiniging en Tractie' naar Afvalcombinatie De Vallei (ACV). Ze zijn ontstemt dat de belofte dat ze ambtenaar zouden blijven niet wordt nagekomen. De vuilnismannen zien dat als een van de leugens in een lange reeks: "We worden belazerd," zeggen ze.

Het feit dat ze bij ACV een vijfjarig contract krijgen aangeboden, stemt tot zorgen. Na die vijf jaar is het mogelijk dat ze voor een slechter contract moeten werken. Ook is het mogelijk dat het contract helemaal niet verlengd gaat worden; gezien de leeftijd van een aantal vuilnismannen is dat een reƫel vooruitzicht.

De overgang van de afdeling 'Reiniging en Tractie' naar ACV wordt op donderdag 21 januari besproken in de commissie Werk. De vergadering vindt vanaf 19:30u plaats in de raadszaal van het gemeentehuis.