Patrimonium belooft verbeteringsslag

19 maart 2008

Patrimonium belooft verbeteringsslag

Woningcorporatie Patrimonium heeft een verbeteringsslag beloofd op het gebied van diensten aan haar huurders en bewoners. Directeur Piet de Vrije heeft dit gezegd als afsluiting van een dialoogavond op 18 februari. Op de avond waren er vertegenwoordigers uit de politiek, maatschappelijke organisaties en collega-corporaties aanwezig. Ook de bewoners zelf waren vertegenwoordigd, zowel op persoonlijke titel als in georganiseerd verband.

Tijdens de dialogen op de avond kwamen de sterke en zwakke plekken van Patrimonium aan bod. De woningcorporatie scoort goed op het gebied van maatschappelijke zaken zoals het realiseren van speelruimtes, kunst in de wijken en sociale projecten. Op de praktische zaken, die belangrijk zijn voor bewoners, laat Patrimonium echter steken vallen. Beperkte bereikbaarheid van opzichters, slechte communicatie over klachtenafhandeling, huisnummers die tijden op zich laten wachten en reparaties die blijven liggen zijn enkele voorbeelden waar de bewoners van
Patrimonium-gebouwen mee te kampen hebben.

De SP is blij met de toezegging van Piet de Vrije. Fractievoorzitter Jan Breur: "De klachten die op de dialoogavond naar boven komen, zijn ook geluiden die de SP al geruime tijd bereiken. Ze zijn wat dat betreft erg herkenbaar, en daarom is de toezegging erg belangrijk. Maar wat belangrijker is, is dat Patrimonium ook gevolg geeft aan de toezeggingen en die zaken ook echt uitvoert. Als SP zullen we hen er ook graag aan houden."