ACTIE ‘HIER NIET BOUWEN’ NADERT 400 HANDTEKENINGEN

16 juni 2008

ACTIE ‘HIER NIET BOUWEN’ NADERT 400 HANDTEKENINGEN

In de actie ‘Hier Niet Bouwen’, voor het behoud van het Binnenveld tussen Veenendaal en Achterberg, zijn al bijna 400 handtekeningen verzameld. Iedereen kan meedoen aan de actie. Op het e-mailadres hiernietbouwen@live.nl kunnen handtekeningenlijsten worden aangevraagd.

Het initiatief voor de ‘Hier Niet Bouwen’-actie is genomen, nadat een meerderheid in de gemeenteraad van Veenendaal het het grensgebied van Heuvelrug en Binnenveld, tussen Veenendaal en Achterberg, aanmerkte als zoeklocatie voor woningbouw. Bij bebouwing zou een stuk unieke natuur verloren gaan.

Deelnemers aan de actie zijn SP-afdeling Veenendaal, Natuurwerkgroep Veenendaal, Milieudefensie en de Rhenense gemeenteraadsfracties van de SGP en Rhenens Belang. Ook de Stichting Werkgroep Milieubeheer Rhenen heeft zich aangesloten bij de actie.

Het grootste gedeelte van de reeds verzamelde handtekeningen is afkomstig van de SP en van mensen die op persoonlijke titel handtekeningen verzamelen. Eén mevrouw heeft in haar eentje maarliefst 120 handtekeningen opgehaald. Jan Breur, initiatiefnemer van de ‘Hier Niet Bouwen’-actie is blij met deze tussenstand: “Als we onze schouders eronder zetten, kunnen we gemakkelijk de 1000 halen.”

Wat Breur betreft is de ‘Hier Niet Bouwen’-koek nog niet op; hij wil de actie na de zomer graag verbreden naar meer dan alleen handtekeningen. De strijd om het binnenveld is wat ‘Hier Niet Bouwen’ betreft nog niet gestreden.

De actie ondersteunen? Dat kan! Vraag een handtekeningenlijst aan op: hiernietbouwen@live.nl