HBO in Veenendaal? Studente zoekt het uit!

4 december 2008

HBO in Veenendaal? Studente zoekt het uit!

Het onderzoek naar de haalbaarheid van een HBO in Veenendaal, zal uitgevoerd worden door een studente. Hiermee neemt het college de suggestie van SP-woordvoerster Fatima Bich-Bich over. Op de vergadering van de Raadscommissie Welzijn van 2 december j.l. complimenteerde zij het college dan ook voor deze keuze.

Bich-Bich: "Wanneer je een student onderzoek laat doen, zijn er weinig tot geen kosten aan verbonden. Maar je krijgt wel een degelijk onderzoek."

Uit het Memo van het College van Burgemeester en Wethouders bleek dat jongeren zich min of meer hadden neergelegd bij het ontbreken van een HBO. Vanuit het bedrijfsleven bestaat er echter wel een grote behoefte, met name vanuit de ICT-hoek.

Ook andere partijen gaven aan geïnteresseerd te zijn in het onderzoek. Dick Roodbeen (ChristenUnie): "Als het onderzoek voor Veenendaal niets oplevert, heeft de studente in kwestie in ieder geval haar scriptie kunnen maken."

VVD-woordvoerder Dylan Lochtenberg drukte zich wat onhandig uit en gaf aan interesse te hebben in de studente.