Raad unaniem over CSV

22 december 2008

Raad unaniem over CSV

De Gemeenteraad van Veenendaal heeft unaniem een besluit genomen over de nieuwbouw van de Christelijke Scholengemeenschap Veenendaal; de (het) CSV.
Frits Beckerman, voorzitter van de Raadscommissie Welzijn, voerde het woord namens alle acht partijen die in de Raad vertegenwoordigd zijn.

De Raad verschilde op enkele punten van mening met het College. Dit vertaalde zich in een amendement (wijzigingsvoorstel) en een motie. Met het amendement wilde de Raad het bewegingsonderwijs ('gymles') waarborgen met voldoende capaciteit voor een huurprijs die vergelijkbaar is met andere scholen. De motie ging over het bedrag dat de gemeente moet bijleggen door het faillissement van aannemer Boers. Het College stelde 2,5 miljoen voor, de CSV 3,3 miljoen.

Alle fracties waren het er over eens dat de cijfers die waren aangeleverd de zaak eerder onduidelijker maakten dan duidelijker. In de motie gaan de partijen accoord met de 2,5 miljoen die het College voorstelt, maar willen deze (na afloop) toetsen aan de werkelijke kosten.

Op het weblog van de Veense SP-site zijn de speech van Beckerman en de motie en het amendement na te lezen.