Weer en wind getrotseerd; 140 nieuwe handtekeningen

23 december 2008

Weer en wind getrotseerd; 140 nieuwe handtekeningen

Terwijl de nieuwe Veense SP-afdelingsvoorzitter, Jaap Pottjewijd, zijn eerste partijraad bijwoonde, trotseerden drie andere leden van het afdelingsbestuur weer en wind om een kraam in het dorp te bemensen. Jan Breur (fractievoorzitter), Nico van Ginkel (Penningmeester) en Jochien Timmer (lid) deelden ZO-kranten uit en verzamelden handtekeningen voor HIER NIET BOUWEN

HIER NIET BOUWEN is een petitie, die het Binnenveld moet beschermen tegen bouwplannen van de gemeente Veenendaal. De actie wordt gesteund door de SP, maar ook door andere partijen en organisaties.

Ondanks het slechte weer, waarbij de spullen een paar keer van de kraam werden geblazen, wisten de SP'ers 140 handtekeningen binnen te halen. Ook hebben er een aantal gesprekken plaatsgevonden. Breur, Van Ginkel en Timmer moesten het weliswaar doen met een kleine bezetting, in slecht weer; dit mocht de pret niet drukken. De SP'ers vinden het fijn om tussen de mensen te staan - en er is meer.

"De SP heeft naast diverse politieke prijzen ook de designprijs, de Gouden Loeki en een wereldrecord op haar naam staan. Ik ben er trots op om me voor zo'n partij te mogen inzetten," aldus Van Ginkel.