SP-crisispakketten een hit op Zomerfestival Franse Gat

4 juli 2009

SP-crisispakketten een hit op Zomerfestival Franse Gat

Afgelopen zaterdag, 27 juni, vond in het Franse Gat het Zomerfestival plaats. De SP gaf hier acte de presence, door crisispakketten uit te delen. Deze vonden gretig aftrek en waren al lang voor het afsluiten van het festival helemaal op.

In de 'crisispakketten' zaten verschillende folders. Ook waren er snoep en de gebruikelijke schuursponsjes in te vinden. Het geheel was verpakt in een handig cadeautasje.

Het woord 'crisispakket' is een verwijzing naar het pakket aan maatregelen van het Kabinet Balkenende IV, om de crisis mee aan te pakken. De SP ziet weinig heil in het pakket van Balkenende, welke de rekening van de crisis doorschuift naar de gewone mensen. Vandaar dat de Veenendaalse SP zelf maar crisispakketten ging uitdelen.

De SP is blij met het succes van de pakketten. Herhaling van de actie wordt niet uigesloten.

Behalve de SP waren onder andere ook Harmonie Caecilia, de Wereldwinkel, Stichting Welzijn Ouderen, diverse migrantenorganisaties en de Sionskerk vertegenwoordigd op het festival. Er waren hapjes, activiteiten en verschillende optredens.