MENS en EMOTIE, expositie in de Kunstplaats

27 september 2009

MENS en EMOTIE, expositie in de Kunstplaats

Zaterdag 26 september heeft Jos Schilte (de ongekroonde loco-wethouder van Cultuur) de expositie 'MENS en EMOTIE' geopend in de kunstplaats aan de Zuivelstraat. Namens de SP was fractievoorzitter Jan Breur hierbij aanwezig.

'MENS en EMOTIE' is een expositie van beeldende kunst, veel schilderijen, maar ook sculpturen en een paneelgordijn zijn te bewonderen. De kunstwerken zijn gemaakt door verschillende kunstenaars.

Centraal staan, zoals de titel van de exposite al zegt, mensen en hun emoties. Dit komt in de kunstwerken op verschillende manieren naar voren, door bijvoorbeeld indringende blikken of heftig kleurgebruik.

Bij zijn openingswoord gaf Jos Schilte aan dat hij aanvankelijk wat moeite met het thema had, omdat men vandaag de dag al doodgegooid wordt met emoties - via radio en tv. Wat deze expositie volgens Schilte bijzonder maakt, is dat de emotie niet enkel geuit wordt, maar ook ingezet als middel om dingen te scheppen.