SP buurt in Govert Flinckstraat, vragen over vuurwerk

4 januari 2010

SP buurt in Govert Flinckstraat, vragen over vuurwerk

De SP heeft in het kader van ‘Buurten in de Buurt’ een kleine enquête uitgezet in de Govert Flinckstraat. De partij vraagt bewoners hoe zij de jaarwisseling hebben ervaren en hoe snel vuurwerkafval wordt opgeruimd. De SP is van plan om deze enquête elk jaar in een andere straat uit te voeren.

“Als partij hoor je te weten wat er onder de mensen leeft,” aldus afdelingsvoorzitter Marcel van Nieuwamerongen. “Vuurwerkafval dat blijft liggen staat bekend als ergernis. Vandaar dat we de proef op de som nemen, en gewoon eens in een straat gaan vragen hoe men er over denkt. Interesse heet dat.”

Als uit de enquête blijkt dat er iets moet worden aangepakt, bijvoorbeeld door de gemeente, dan zal de SP dit zeker oppikken. Van Nieuwamerongen: “Maar we doen niets zonder de feiten te weten. Dus laten we eerst maar eens wachten tot de enquête weer binnen is, en verwerkt.” Op 9 januari worden de formulieren weer opgehaald.

De SP trekt vaker de wijken in, om bewoners om hun mening over verschillende onderwerpen te vragen. Soms door middel van gesprekken van mens tot mens, soms met een makkelijk in te vullen enquête. In het afgelopen jaar zijn er gesprekken geweest in Veenendaal West en Rhenen, en is er aan de Waterman een enquête gehouden.

De enquête is te lezen op /weblog; hier zullen ook de resultaten worden gepubliceerd.