Jan bezoekt Jan Roeck; geen eindsprint

25 februari 2010

Jan bezoekt Jan Roeck; geen eindsprint

Woensdagavond 24 februari trok de SP met haar lijsttrekker Jan Breur het Jan Roeckplantsoen in, in het kader van ‘Jan bezoekt Jan’. Hoewel het bezoek slechts een week voor de gemeenteraadsverkiezingen plaatsvond, beschouwt de partij het niet als eindsprint. “Ook na de gemeenteraadsverkiezingen blijven we langsgaan in buurten,” aldus SP-lijsttrekker Jan Breur, “wij sluiten onszelf niet op in het gemeentehuis.”

De flats in het Jan Roeckplantsoen zijn onlangs gerenoveerd en nog niet alle bewoners waren teruggekeerd naar hun woning. Vandaar dat de SP’ers de nodige gesloten deuren troffen, waarachter geen licht brandde. De mensen die wel thuis waren, reageerden erg positief op de komst van de SP’ers.

Veel Jan Roeck-bewoners gaven aan SP te zullen stemmen, of in elk geval in die richting te denken. Een jongen vond het vooral positief dat Jan Breur zelf ook meedeed aan buurtbezoeken. Een vrouw was erg teleurgesteld in de capriolen van het CDA en de PvdA op landelijk niveau. Ze gaf aan dat het stemmen er zeker niet makkelijker op is geworden, maar dat de SP nu de partij is waarop ze stemt.

Bezoeken, zoals aan het Jan Roeckplantsoen, gaan na de verkiezingen gewoon door. “Wij willen er gewoon zijn voor de mensen, dus gaan we het hele jaar de buurten in,” aldus Breur. “Partijen die nu zeggen aan een eindsprint bezig te zijn, zie je de komende vier jaar waarschijnlijk niet meer terug.”