1000 handtekeningen voor huisartsenpost Veenendaal

20 april 2010

1000 handtekeningen voor huisartsenpost Veenendaal

De SP heeft zaterdag handtekeningen opgehaald op de markt in Veenendaal, voor de komst van een lokale huisartsenpost. 1000 belangstellenden ondertekenden het verzoek.

De actie ging gepaard met posters, die her en der in Veenendaal zijn opgehangen. Ook werd er een ludieke 'stunt' uitgevoerd: twee 'ziekenbroeders' vervoerden een 'patiƫnt' op een brancard over de markt en haalden daarbij handtekeningen op. Alle actieve SP'ers gingen die dag gekleed in ziekenhuistenues.

Initiatiefnemer Leo van der Flier noemt de actie een succes: ,,We hoefden mensen nauwelijks iets te vragen. Iedereen zette graag een handtekening."

Af en toe werd er via speakers aandacht gevraagd voor de actie, waarna het met name storm liep. Van der Flier: ,,Op een gegeven moment zag je mensen zich in rijen bij onze kraam melden."

Gerard Edener, ook actief SP'er, moest een groot gedeelte van de dag verstek gaan op de markt. Hij moest voor een behandeling aan zijn voet naar het ziekenhuis in Ede, waar hij ook de nodige handtekeningen ophaalde. Zowel van patiƫnten als van artsen.