SP-Kamerlid Smits enquêteert in Schrijverspark

13 december 2010

SP-Kamerlid Smits enquêteert in Schrijverspark

SP-afdeling Veenendaal deed op zaterdag 11 december onderzoek naar de veiligheidsbeleving onder bewoners van het Schrijverspark. Dit deden zij aan de hand van een enquête. Onder hen was Tweede-Kamerlid Manja Smits.

buurten

De SP deed het onderzoek naar aanleiding van een aantal klachten over het onbemande tankstation aan de Gilbert van Schoonbekestraat, waarop een aantal Schrijversparkflats uitkijken. Daarnaast komen vanuit de media veel negatieve geluiden over criminaliteit en overlast uit het Schrijverspark, dus er was volop reden om polshoogte te nemen.

Voor Smits was dit niet het eerste bezoek aan de afdeling Veenendaal. Eerder bezocht ze het Franse Gat en deed ze met de afdeling mee aan onderzoek naar de Mosquito in Rhenen. (Rhenen valt onder de afdeling Veenendaal).

De bewoners van het Schrijverspark reageerden zeer uiteenlopend op het bezoek van de SP’ers. Van enthousiast tot pessimistisch, en van zeer spraakzaam tot bijzonder kortaf. Ook de mate waarin de problemen ervaren of gezien werden liep behoorlijk uiteen.

Momenteel worden de uitkomsten van de enquêtes bestudeerd.