'PVV moet zich maar eens met ECHTE problemen bezighouden'

29 september 2011

'PVV moet zich maar eens met ECHTE problemen bezighouden'

Een kortingsactie bij ReStore, waarbij klanten een zoete lekkernij krijgen. Omdat de aanleiding van deze actie het Suikerfeest was, klom de PVV in de pen om een boze brief aan het College van Burgemeester en Wethouders te sturen over de Islamisering van Nederland, waaraan Veenendaal hard zou meewerken.

koekje
Foto: suikerencreamer.nl

De gemeente reageerde op de brief, geschreven door de PVV-fractie in de Provinciale Staten, dat ze geen invloed hebben op de bedrijfsvoering van ReStore Kringloopwinkels. Van 'islamisering' is ook geen sprake, omdat dergelijke acties ook worden gehouden rond vader- en moederdag, pasen en kerst.

De winkel zelf heeft geen enkele negatieve reactie op hun actie ontvangen. En de korting geldt voor alle klanten, ongeacht geloof, afkomst of huidskleur.

"Er is, kort samengevat, geen enkel probleem," constateert Marcel van Nieuwamerongen, afdelingsvoorzitter van de Veense SP. "De PVV verzinnen een probleem om hoog van de toren te blazen. Hoe kun je in vredesnaam tegen korting en een gratis koekje bij een Kringloopwinkel zijn?"

Wat de SP betreft, stelt de PVV haar prioriteiten dan ook verkeerd. Van Nieuwamerongen: "Kanoërs worden met stenen bekogeld, we zitten met bezuinigingen, mensen zijn bang dat hun buurthuis moet sluiten... en wat is volgens de PVV het grote probleem in Veenendaal? Gratis koekjes!"

De PVV is in Veenendaal nog niet vertegenwoordigd in de gemeenteraad. Wel scoort de partij hier erg hoog in provinciale, landelijke en Europese verkiezingen.

"Potentiële PVV-stemmers moeten nog maar eens goed nadenken of ze op de anti-koekjespartij willen stemmen." Aldus Van Nieuwamerongen. "En tegenover de PVV-statenfractie, die met deze bizarre vragen op de proppen kwam, wil ik graag hun grote roerganger citeren: DOE EFFE NORMAAL, MAN!"