Westersingel geeft werkzaamheden een onvoldoende

2 december 2011

Westersingel geeft werkzaamheden een onvoldoende

Bewoners van de Westersingel geven de werkzaamheden in hun straat een 5,4. Dat blijkt uit een enquête van de SP. Donderdagavond, 1 december, heeft de partij hierover gesproken met Wethouder van Soest in de commissie Ruimtelijke Ontwikkeling. De vergadering was overigens een ‘uitloop’ van de vergadering van maandag 28 november.

buurten

De werkzaamheden hebben tot verschillende ergernissen bij bewoners geleid. Omdat het openbreken van de weg samenviel met renovatie- en schilderwerkzaamheden is er zand op de natte verf gestoven. Water en elektra zijn onaangekondigd afgesloten, en de brief met parkeeraanwijzingen kwam niet altijd op tijd. Bewoners hebben het gevoel dat zij onvoldoende zijn gehoord, en onvoldoende zijn ingelicht.

Bij verschillende bewoners bestond de indruk dat de klus voor de zomervakantie geklaard zou zijn. Na de herfstvakantie was echter nog het einde niet in zicht.

Wethouder van Soest reageerde gemengd op het rapport van de SP. Hij ontkent dat er sprake is van een vertraging, met uitzondering van de hoek bij de Bruïnestraat. Ook vind hij dat er voldoende is gecommuniceerd naar de bewoners, onder andere door middel van de gemeentepagina in de Veenendaalse Krant. De ondernemers in de omgeving zijn volgens Van Soest aanvankelijk over het hoofd gezien, maar daarop is een inhaalslag gemaakt – zo gaf hij aan.

Op één punt zijn Van Soest en de SP het eens: het belang van bewonersverenigingen. Uit het rapport blijkt dat de bekendheid van de bewonersvereniging gering is. En dat, terwijl dat juist een belangrijke gesprekspartner voor de gemeente is. De SP beveelt de bewoners dan
ook aan om zich bij een bewonersvereniging aan te sluiten.

Het rapport ‘Werkzaamheden Westersingel’ is aan te vragen via veenendaal@sp.nl