Bedrijvenkring wil relatie met raad herstellen

11 januari 2012

Bedrijvenkring wil relatie met raad herstellen

De Bedrijvenkring Veenendaal (BKV) wil de relatie met de gemeenteraad herstellen. Dit maakte voorzitter Koos Rodenburg bekend tijdens zijn toespraak op de nieuwjaarsreceptie van de bedrijvenkring. Op deze receptie waren enkele raadsleden, waaronder SP-fractievoorzitter Jan Breur aanwezig.

bedrijvenkring
Foto: bkveenendaal.nl

De relatie tussen BKV en de gemeenteraad is het afgelopen jaar op scherp komen te staan, nadat de raad had besloten de reclamebelasting na 2 in plaats van 4 jaar te evalueren. Het ondernemersfonds, naar wie deze belastinggelden worden doorgesluist, vatte dit op als gebrek aan vertrouwen.

Ook was het ondernemersfonds bang dat er een aantal activiteiten niet konden worden doorgezet, omdat daar langere financiele garanties dan 2 jaar voor nodig zijn. Het fonds dreigde met opheffing. In december besloot de raad tot het afgeven van een borgtocht, zodat de activiteiten konden worden voortgezet.

De woorden van BKV-voorzitter Rodenburg vielen in goede aarde bij Breur. "Het afgelopen jaar zijn er wat misverstanden geweest tussen ondernemers en politiek," aldus de SP'er. "Daar zou je in kunnen blijven hangen, of je kunt de relatie herstellen en weer vooruitkijken. Ik ben blij dat BKV voor dat laatste kiest."