Roemer’s “running mate” komt naar Veenendaal

6 augustus 2012

Roemer’s “running mate” komt naar Veenendaal

Renske Leijten, de vice-lijsttrekker van de SP komt naar Veenendaal. Op maandag 20 augustus zal ze spreken in Buurthuis SamSam. De avond zal voornamelijk in het teken staan van (thuis)zorg. Aanvang is om 20:00u; de zaal is vanaf 19:45u open. Voor de eerste 10 bezoekers ligt er een presentje klaar.

Renske

Leijten zit sinds 2006 in de Tweede Kamer, waar zij woordvoerder is op de portefeuille ‘zorg’. Een van haar belangrijkste wapenfeiten is dat zij de erfenis van Agnes Kant - een aantal initiatiefwetten die de kwaliteit van de thuiszorg moeten waarborgen – door de Tweede en Eerste Kamer heeft geloodst.

Voor de komende Tweede-Kamerverkiezingen staat Leijten op plaats 2 van de SP-lijst. Naast Kamerlid is ze lid van het partijbestuur en lid van het Comite van Aanbeveling voor het Jeugdsportfonds.

Het is niet voor het eerst dat Leijten Veenendaal aandoet. In 2007 maakte ze deel uit van het panel bij het Novemberdebat, dat de Veenendaalse SP jaarlijks organiseert. Toen was het onderwerp ‘Jongeren en Opvoeding’.

BIJEENKOMST THUISZORG
Buurthuis SamSam; 20 augustus 2012