Veenendalers ge-installeerd in Tweede Kamer

25 september 2012

Veenendalers ge-installeerd in Tweede Kamer

Veenendalers Carla Dik-Faber (ChristenUnie) en Roelof Bisschop (SGP), en oud-Veenendaler Bram van Ojik (GroenLinks) zijn geinstalleerd in de Tweede Kamer. SP-afdeling Veenendaal feliciteerd hen van harte met deze eer en wenst hen succes met de verantwoordelijkheid die in hen gesteld is door de Nederlandse kiezers.

Eerder berichtten wij dat Carla Dik de stap naar de Kamer niet heeft mogen maken (artikel: Europadebat in Cultuurfabriek met kandidaat-Kamerlid Niels Jongerius). Op het moment van schrijven leefden we nog in de veronderstelling dat de ChristenUnie slechts vier Kamerzetels had weten te bemachtigen, waardoor Dik net buiten de boot viel. Het zijn er vijf geworden.
Bij deze is dit bericht gerectificeerd.

Carla Dik is de eerste Veenendaalse vrouw die het Kamerlidmaatschap op zich mag nemen.

carla
Foto: veenendaalsekrant.nl

Roelof Bisschop was de eerste politicus die (in 2006) een verkiezingsdebat had met SP-fractievoorzitter Jan Breur toen deze voor het eerst een (succesvolle) gooi deed naar het lidmaatschap van de Veenendaalse gemeenteraad.
Sindsdien bestaat er een hechte band van wederzijds respect.

roelof
foto: cip.nl

Bram van Ojik was als voorzitter van de PPR* betrokken bij het ontstaan van GroenLinks. In '93 en '94 was hij al Kamerlid.

bram
foto: elementweb.nl

Veenendaal mag trots zijn op deze nieuwe Tweede-Kamerleden. Op hen rust de zware doch eervolle taak Veenendaal trots te houden.

*) PPR = Politieke Partij Radikalen