SP start enquete onder ouderen en thuiszorgers

31 maart 2013

SP start enquete onder ouderen en thuiszorgers

SP-afdeling Veenendaal start een enquete onder ouderen en thuiszorgers. De partij wil hiermee een goed beeld krijgen van wat er speelt onder deze doelgroepen. Temeer, omdat juist in de thuiszorgsector enorm veel bezuigd wordt als de plannen van het kabinet doorgang vinden.

team ouderen

De enquete wordt afgenomen door het Team Ouderen, bestaande uit Baukje Hiemstra en Toke van de Rovaart. Zij zullen vragenlijsten verspreiden onder seniorenwoningen en deze later weer inzamelen. Bij het ophalen van het formulier is er de mogelijkheid voor een gesprek.

“Omdat we de tijd willen nemen voor deze gesprekken, zal de enquete langere tijd duren,” licht Hiemstra toe. “Als iemand volgende week nog niet bezocht is, wil dat niet zeggen dat ze zijn overgeslagen.”

De SP’ers komen niet met lege handen aan. Wie de enquete invult, ontvangt een speciale krant, met daarin onder andere een dialoog tussen SP-leider Emile Roemer, en Omroep Max-directeur Jan Slagter.

“Ouder worden hoort bij het leven. En dat je dan afhankelijker wordt, ook,” aldus Hiemstra. “Maar het kabinet zegt: ‘zoek het zelf maar uit’. Ouderen komen in de kou te staan, mantelzorgers worden overvraagd en zorgprofessionals worden wegbezuinigd. Wij kiezen voor goede zorg voor onze ouderen. Zorg, die wij later zelf ook nodig zullen hebben.”

De SP roept tevens iedereen op om mee te doen met de thuiszorgmanifestatie op zaterdag 6 april in Den Haag. Deze wordt georganiseerd door ABVAKABO FNV. Meer informatie hierover, en aanmelden kan op: http://www.strijdvoorthuiszorg.nl/