Zorgavond met Renske Leijten in ‘de Plantage’

9 april 2013

Zorgavond met Renske Leijten in ‘de Plantage’

Op maandag 15 april organiseert de SP een openbare avond in Brasserie ‘de Plantage’ in Veenendaal. Deze avond zal in het teken staan van zorg, en onder andere Tweede-Kamerlid Renske Leijten zal hier spreken. De avond begint om 20:00u; inloop vanaf 19:30.

renske

De zorg wordt hard getroffen door de bezuinigingen van het kabinet. Veel taken worden overgeheveld van het rijk naar gemeenten, zonder bijbehorend budget. In de thuiszorg is de nullijn afgekondigd, bovenop forse bezuinigingen. Het recht op noodzakelijke ondersteuning en dagbesteding komt te vervallen. En dat is slechts een greep uit wat Rutte in petto heeft. Er is dus veel om over te praten.

Op de avond zal onder andere worden gesproken over welke impact de bezuinigingen hebben op de samenleving, welke alternatieven er zijn en wat mensen kunnen doen om het tij te keren. Ook zal er aandacht worden gevraagd voor het Kennisnetwerk Thuiszorg dat de Veenendaalse SP in 2011 is opgestart.

Voor Leijten is het de tweede keer binnen een jaar dat ze Veenendaal bezoekt. In augustus 2012 sprak zij ook al op een openbare avond over de zorg. In de tussentijd hebben ook haar collega-SP-kamerleden Jan de Wit en Paulus Jansen het Veen vereerd met een bezoek.