Pottjewijd verlaat SP

12 oktober 2015

Pottjewijd verlaat SP

Foto: Jan Breur

Gemeenteraadslid Jaap Pottjewijd heeft bekend gemaakt de SP met onmiddellijke ingang te verlaten. Hij geeft daarbij aan zijn raadszetel niet ter beschikking te stellen aan de partij. Dit heeft hij per mail medegedeeld aan fractievoorzitter Jan Breur.

In de nasleep van de standpuntbepaling over de zondagopenstelling van winkels, bleken er op tal van punten verschillen te zijn tussen de opvattingen van Pottjewijd en het gedachtegoed van de SP. Hoewel
fractie en bestuur graag nog verder hadden gewild met Pottjewijd, heeft Pottjewijd zelf geconcludeerd dat de basis voor verdere samenwerking ontbrak.

Pottjewijd was van 2006 tot 2012 schaduwraadslid voor de SP. Na de gemeenteraadsverkiezingen van 2014 werd hij weer actief voor de fractie. Hij volgde in oktober van dat jaar gemeenteraadslid Fatima Bichbich op, toen deze vanwege familieomstandigheden haar raadswerk moest opgeven.

Afdelingsvoorzitter Baukje Hiemstra: “Uiteraard is het jammer om Jaap te zien vertrekken, maar we begrijpen het wel. Als de kloof tussen jezelf en de partij te groot is om te overbruggen, is het niet meer dan logisch dat de wegen scheiden.”

Pottjewijd heeft aangegeven zijn raadszetel te willen behouden. Er kan nog een verzoek vanuit de Algemene Ledenvergadering van de SP komen om de zetel terug te geven aan de partij.

Reacties

Potjewijd.