Digitaal Meldpunt ‘Veenendaal goed geregeld’ gelanceerd

12 april 2016

Digitaal Meldpunt ‘Veenendaal goed geregeld’ gelanceerd

Foto: SP Veenendaal

Donderdag 7 april lanceerde wethouder Frits Beckerman het digitale meldpunt ‘Veenendaal goed Geregeld’. Via www.veenendaalgoedgeregeld.nl kunnen inwoners, ondernemers en organisaties hun ervaringen met onnodige regelgeving melden en ideeën ter verbetering  aandragen.

De gemeente wil de samenleving niet onnodig belasten met regels en procedures. En is daarom druk bezig om op dit gebied verbetering te realiseren. De gemeente ontvangt graag input van de Veense samenleving. Wethouder Frits Beckerman, verantwoordelijk voor onder andere gemeentelijke dienstverlening en bedrijfsvoering licht toe: “Een wereld zonder regels zal niet bestaan, maar bij onnodige regelgeving is niemand gebaat. We hebben in Veenendaal al veel zaken goed geregeld, alleen kan het natuurlijk altijd beter. Als gemeente willen wij daarnaast ruimte bieden aan intiatieven van bewoners, ondernemers en (maatschappelijke) organisaties. Dit past ook helemaal in deze tijd, waarin  de samenleving steeds vaker zelf initiatief en de regie neemt  en de overheid faciliteert. Kortom, we zorgen er samen voor dat het in Veenendaal goed geregeld is.”

Hoe werkt het?

De gemeente Veenendaal hanteert verschillende regels en voorwaarden, zoals voor subsidieverlening, bouwen en verbouwen, (jeugd)hulp en zorg en evenementen. Inwoners en ondernemers die onnodige regelgeving ervaren, kunnen hun melding doorgeven aan de gemeente via het digitale formulier op www.veenendaalgoedgeregeld.nl. Ook ideeën voor het verbeteren van de dienstverlening zien wij graag tegemoet via dit meldpunt.

Wat gebeurt er met de melding?

De afdeling waaraan de melding wordt toegewezen, neemt deze in behandeling en onderzoekt het effect en de haalbaarheid van de suggestie. De afdeling neemt contact op met de melder over de voortgang en het resultaat. Wanneer dit positief is dan wordt de suggestie meegenomen bij de eerstvolgende aanpassing van de betreffende verordening.

Publiek ondernemerschap

Het digitale meldpunt is een van de uitwerkingen van Publiek Ondernemerschap. Een programma voor de gemeentelijke organisatie die mede uitvoering geeft aan de 'nieuwe bestuursstijl' van het college.