Dag van de Toekomst op 11 maart vervalt

6 maart 2017

Dag van de Toekomst op 11 maart vervalt

Foto: Jan Breur

De Dag van de Toekomst van 11 maart gaat niet door. Er zijn onvoldoende aanmeldingen om tot een gedragen keuze te komen voor de toekomst van Veenendaal. De toekomstvisie is bepalend voor het nieuwe beleid van de gemeente. Daarom willen we dat iedereen uit Veenendaal de gelegenheid heeft zijn of haar voorkeur te geven voor een van de vier toekomstbeelden voor Veenendaal. De bijzondere raadscommissie bepaalt binnenkort hoe en wanneer dit gebeurt.

Afgelopen weken hebben meer dan duizend inwoners, organisaties, instellingen en ondernemers hun idee of wens voor de toekomst van Veenendaal uitgesproken. Tijdens de toekomstcafés, via de website en tijdens de Toekomstvisie on Tour. Vooral de Toekomstvisie on Tour was een succes. Er is veel input opgehaald die we hebben verwerkt in vier toekomstbeelden voor Veenendaal. We hebben bewust gekozen voor een interactief traject waarbij inwoners konden meedenken omdat we de mening van hen belangrijk vinden. De volgende en afrondende stap in het participatieproces is dat Veenendalers hun voorkeur kunnen uitspreken voor een toekomstbeeld.

Binnenkort vervolg

De bijzondere raadscommissie bepaalt binnenkort op welke wijze de vier toekomstbeelden voorgelegd worden aan de inwoners van Veenendaal. Zodra bekend is hoe dat gaat gebeuren, leest u hier meer over op de gemeentepagina en via social media. De mensen die zich hebben aangemeld voor 11 maart, krijgen vandaag persoonlijk bericht.

Één toekomstbeeld

Tijdens de laatste stap in het proces kunnen Veenendalers laten weten wat ze juist wel of juist niet aanspreekt in de vier toekomstbeelden. Verder kunnen ze hun voorkeur uitspreken. De opbrengst van deze dag brengen we samen in één toekomstbeeld voor Veenendaal, waarover de gemeenteraad uiteindelijk een besluit neemt.