De prullenbak heeft geholpen!

21 november 2017

De prullenbak heeft geholpen!

Foto: Cor van Londen

Veenendaal wint verkiezing schoonste winkelgebied

De gemeente Veenendaal is winnaar van de titel ‘Middelgrote gemeente met Schoonste Winkelgebieden’ in de verkiezing van Schoonste Winkelgebieden 2017. Dat maakte NederlandSchoon op 20 november bekend tijdens het Landelijk Zwerfafvalcongres ‘Het Rendement van Schoon’.

Wethouder Engbert Stroobosscher: "Een prachtig resultaat dat we dankzij de schoonmakers wederom samen hebben behaald. Een schoon winkelgebied maakt het nóg aantrekkelijker om in Veenendaal te winkelen, ondernemen, werken en te verblijven."

Hoewel de schoonmakers uiteraard alle credits verdienen, is het toch aardig om in dit verband ook de SP te noemen. Toen vorig jaar een prullenbak in het centrum defect was, en de gemeente deze tijdenlang niet kon herstellen, heeft de partij er maar eentje ter beschikking gesteld.
(Overigens kon de gemeente daarna wel razendsnel een nieuwe prullenbak neerzetten...)

Resultaat

Uit het onderzoek van Nederland Schoon, dat afgelopen zomer plaatsvond, blijkt dat Veenendaal het hoogst scoort van alle deelnemende gemeenten op het gebied van tevredenheid (van bezoekers) over de groenvoorziening en de bestrating. Daarnaast is men tevreden over de betrokkenheid van de ondernemers en de gemeente bij het schoonhouden van de winkelgebieden in Veenendaal. Hierdoor verblijven bezoekers graag in de winkelgebieden.

Winkelcentrum De Ellekoot is het schoonste winkelgebied van Veenendaal geworden.

Veenendaal won twee jaar geleden ook al de titel van Gemeente met Schoonste Winkelgebieden. Vorig jaar was de eerste plek voor de gemeente Kampen. Dit jaar eindigde de gemeente Súdwest-Fryslân in de categorie middelgrote gemeente op de tweede plaats, gevolgd door de gemeente Amstelveen die derde werd.

Stichting Nederland Schoon

Nederland Schoon wil zwerfafval in Nederland voorkomen en bestrijden. Aan de hand van gerichte campagnes, onderzoeken, samenwerkingen, het delen van kennis en het geven van advies aan bedrijven, komt de stichting in actie tegen zwerfafval. Meer informatie: www.nederlandschoon.nl