Erik Ottink overleden

28 april 2018

Erik Ottink overleden

11 september 1970 – 28 april 2018

Op 28 april is Erik Ottink overleden aan de gevolgen van kanker. Ottink was kandidaat-gemeenteraadslid namens de SP, en stond op de vierde plaats van de lijst. Ottink is 47 jaar geworden. Zijn laatste weken bracht hij door in Hospice Berkenstein in Veenendaal.

Zowel op Veenendaals als op nationaal niveau zette Ottink zich in voor de SP. Hij was onder andere chauffeur van de truck van het Nationaal ZorgFonds, waarvoor hij ook vele steunbetuigingen heeft verzameld. Ook behoorde hij tot de vaste club vrijwilligers die deze zomer handtekeningen heeft opgehaald voor de actie 'Red Ons Stadsstrand'. Het aantal acties waaraan hij deelnam zijn talrijk.
Voor zijn inspanningen werd hij in september beloond met de Zilveren Tomaat; de op één na hoogste onderscheiding binnen de partij.

Ook nadat Erik in de zomer hoorde dat hij ernstig ziek was, bleef hij onverminderd betrokken bij de partij. Lange tijd bleef hij de hoop op genezing uitspreken.
De SP zal Erik's bevlogenheid missen.

De SP spreekt haar dankbaarheid uit naar Ria van Londen en de vrijwilligers van Hospice Berkenstein voor alle steun en goede zorg die Erik in zijn laatste levensfase heeft mogen ontvangen.

Gecondoleerd met het overlijden van jullie gewaardeerde lid Erik.

Gecondoleerd

Ik wens jullie sterkte met dit verlies

Gecondoleerd, ik wens iedereen die hem zal missen heel veel sterkte....

Gecondoleerd en strekte.

Hij was een liefdevol mens. In het begin begreep ik hem niet zo. Gaandeweg begon ik hem steeds meer te waarderen. Hij verdient waardering voor alles wat hij heeft gedaan. Ik wens zijn nabestaanden en vrienden heel veel sterkte toe.