NOVEMBERDEBAT 2018: Vrede & Recht

NOVEMBERDEBAT 2018: Vrede & Recht

Foto: SP Veenendaal

19 november in activiteitencentrum duivenwal

Het Novemberdebat is terug! Op maandag 19 november organiseert SP-afdeling Veenendaal haar jaarlijkse debatavond in activiteitencentrum Duivenwal; gelegen aan Duivenwal 1. Het debat begint om 20:00u; de zaal gaat open om 19:30u, en is voor iedereen gratis toegankelijk. Het thema van dit jaar is 'Vrede & Recht'.

Over dit onderwerp zullen - onder andere - Sadet Karabulut (SP), Ruben Schoeman (VVD) en leden van de Veense Jongerenraad met elkaar, en met het publiek, het gesprek aangaan.
Hoe kan vrede het best worden bereikt en bewaard? En heeft de oorlog tegen terrorisme gebracht wat we ervan hoopten - of de ellende alleen maar vergroot?

Novemberdebat

Het Novemberdebat is een jaarlijkse traditie van SP-afdeling Veenendaal, waarbij landelijke politici en Veenendalers discussieren over een actueel onderwerp. Het allereerste Novemberdebat vond plaats in 2004, om stil te staan bij de val van de Berlijnse Muur - 15 jaar eerder. Sindsdien is er gedebatteerd over economie, armoede, integratie, de sociale werkplaats en tal van andere onderwerpen.