Weer een mooie line-up op Novemberdebat

17 november 2019

Weer een mooie line-up op Novemberdebat

Foto: SP Veenendaal

Op woensdagavond 20 november vindt het Novemberdebat plaats, wat haar 15-jarige jubileum viert. Onder leiding van SP-fractievoorzitter Jan Breur zal een vierkoppig panel debatteren over het onderwerp 'Gelijkwaardigheid in een ongelijke samenleving'. Het debat start om 20:00u in activiteitencentrum Duivenwal aan Duivenwal 1 te Veenendaal. De zaal opent om 19:30u; iedereen is welkom en de toegang is gratis.

Het debatpanel zal bestaan uit Dylan Lochtenberg, Sunita Biharie, Siau-Ping Dorenbos en Corné Kelfkens.

Dylan Lochtenberg

Dylan Lochtenberg is wethouder in Veenendaal. Daarvoor was hij gemeenteraadslid namens de VVD en lid van de Veense Jongerenraad – waar hij onder andere gediend heeft als voorzitter. Lochtenberg geldt als een ware Novemberdebat-veteraan. Hij heeft vaker dan wie dan ook deelgenomen in het panel, waaronder op het eerste Novemberdebat in 2004.

Sunita Biharie

Sunita Biharie is misschien wel het bekendste gemeenteraadslid van Nederland. In Apeldoorn vertegenwoordigt zij de SP. Ook schrijft ze regelmatig op opiniesite JOOP.nl. Biharie is kandidaat voor het landelijke partijbestuur van de SP.

Siau-Ping Dorenbos

Siau-Ping Dorenbos is algemeen bestuurslid van COC Midden-Nederland. In zijn portefeuille heeft hij onder andere de thema's ouderen, veiligheid en vrijwilligersbeleid. Dorenbos heeft Brabantse wortels, maar woont sinds 2016 in Utrecht.

Corné Kelfkens

Corné Kelfkens is voorzitter van de Veense Jongerenraad. De Jongerenraad adviseert het College van Burgemeester en Wethouders op tal van onderwerpen die met jongeren te maken hebben. Ook is de Jongerenraad een graaggeziene gast op het Novemberdebat. Kelfkens was eerder dit jaar, namens de Jongerenraad, ondertekenaar van de Veenendaal-verklaring.

Presentator: Jan Breur

De presentatie is in handen van SP-fractievoorzitter Jan Breur. Hij is geestelijk vader van het Novemberdebat. Op 9 november 2004 organiseerde hij het eerste Novemberdebat, naar aanleiding van de val van de Berlijnse Muur, 15 jaar eerder. Sindsdien is het Novemberdebat uitgegroeid tot een gewaardeerde traditie in Veenendaal...