Hoorcafé stelt zich voor

Hoorcafé stelt zich voor

Foto: Jan Breur

In de raadszaal...

Het liefst had hij iedereen de hand geschud. Maar ja; Coronavirus...
En dus leerde Amir Al Itewjawi van Hoorcafé Veenendaal het gebaar voor 'Goedenavond' maar aan de aanwezigen. En passant vertelde hij ook wat de gebaren voor 'Hallo' en 'Goedemorgen' zijn.
Zo stelde Hoorcafé Veenendaal zich voor aan de gemeenteraad op de beeldvormende avond van 10 maart...

Het Hoorcafé zet zich in voor de belangen van dove mensen en mensen met gehoorproblemen van allerlei aard, om zo de samenleving inclusiever te maken.

Het Hoorcafé Veenendaal wil graag door activiteiten laten zien dat leven met een gehoorprobleem niet ingewikkeld hoeft te zijn, want wij horen allemaal erbij. Een inclusieve samenleving is een samenleving waarin iedereen tot zijn of haar recht komt. Hoorcafé Veenendaal is een groep individuen met verschillende achtergronden die Veenendaal leefbaar en toegankelijk willen maken voor personen met auditieve beperkingen. Dit doen ze door vier keer per jaar bijeenkomsten te organiseren bij een van Veens accommodaties in Veenendaal.
Het Hoorcafé is bedoeld als ontmoeting en inspiratieplek voor iedereen die zich in een zorgsituatie bevindt over gehoorproblemen. Tijdens de bijeenkomsten konden aanwezigen vragen stellen over allerlei auditieve beperkingen, een auditieve beperking betekent dat je doof of slechthorend bent, maar je kunt ook vragen stellen over het VN-Verdrag inzake de rechten van personen met een handicap.

Zie ook: