Volop SP-Activiteiten in November

8 november 2013

Volop SP-Activiteiten in November

Liefhebbers van politieke activiteiten kunnen dankzij de SP hun hart ophalen gedurende de maand November. De partij heeft van alles georganiseerd. Naast het jaarlijkse Novemberdebat (22 nov), zijn er nog twee openbare avonden (4 en 25 nov), wordt er een trip (30 nov) naar de jaarbeurs georganiseerd om samen te demonstreren, en stelt de partij haar programma en kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen vast (11 nov).

Het Novemberdebat is een jaarlijkse traditie, waarbij grote namen uit de landelijke en lokale politiek in debat gaan met elkaar en met experts uit de praktijk. Het thema van dit jaar is 'Zorg'. Onder leiding van SGP-kamerlid Roelof Bisschop gaan onder andere Renske Leijten (Tweede Kamer, SP), Hans Bouwmeester (Wethouder) en Agnes Oost (Buurtzorg) met elkaar in debat. Dit vindt op vrijdag 22 november plaats in Boogh Activiteiten, Nijverheidslaan 6, vanaf 20:00u (inloop vanaf 19:30). Toegang is gratis; iedereen welkom.

Op maandag 25 november is er weer een openbare avond in Brasserie "de Plantage". Met Tweede-Kamerlid Sharon Gesthuizen, en anderen, wordt er vanaf 20:00u gesproken over Ondernemen. Inloop vanaf 19:30; toegang gratis, iedereen welkom.
Er vond op 4 november ook al een openbare avond plaats over Veiligheid; met Kamerlid Nine Kooiman.

De maand wordt afgesloten met een tripje naar de FNV-demonstratie op 30 november in Utrecht. Op http://veenendaal.sp.nl en http://www.koopkrachtenechtebanen.nl/ is meer informatie te vinden. De Veense SP hoopt met het reisje bij te dragen aan het succes van de demonstratie.

Voor het zover is, stelt de partij echter eerst haar programma en kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen vast. Dit gebeurt op de Algemene Ledenvergadering, die de partij houdt op maandag 11 november.