Geef racisme geen kans

Geef racisme geen kans

Door: Jan Breur, Fractievoorzitter SP Veenendaal

Racisme Sticker

Iedereen met een gezond verstand is het er over eens dat een racistische ideologie, of liever gezegd: idioterie, smeriger is dan hondenpoep aan je blote voet. Helaas is niet iedereen gezegend met dat gezonde verstand. In Veenendaal rukt het racisme op als een plaag; wanneer je tussen de Trommelaar en de Lampegiet een lantaarnpaal of verkeersbord tegenkomt waar geen nazi-sticker op zit, is dat een verademing. Een ziekelijke gedachtenwereld rukt op in het Veen, tijd om dat een halt toe te roepen.

Stickers met racistische teksten rukken op; remigratie, minder zwart op straat. Onze allochtone plaatsgenoten moeten vrezen voor hun welzijn. Nu blijft het nog bij stickers, maar wat is de volgende stap? Blijft het hierbij, of moeten wij vrezen voor een golf van geweld? Het is niet ondenkbaar. Of de stickeraars nu denken aan de overstap naar geweld of niet, dergelijke stickers roepen wel degelijk agressie op.

Artikel 1 van de grondwet keert zich uitdrukkelijk tegen discriminatie in welke vorm dan ook. De rest van de grondwet, en alle Nederlandse wetten, is op het antidiscriminatiebeginsel gebaseerd. Artikel 1 is niet voor niets als het eerste artikel bestempeld. Feitelijk is schending van artikel 1 dus een vorm van landverraad. Wie zich keert tegen dat eerste artikel, keert zich tegen alles waar Nederland voor staat. En dan kunnen ze zich wel nationalistisch noemen, feitelijk hebben ze zich tegen de natie gekeerd.

Racisme Sticker

Het hele concept van rassenleer, welke door de nazi??s wordt aangehangen, is overigens ver achterhaald. De rassenleer staat immers voor het feit dat er verschillende rassen zijn, en dat daar een hiërarchie in is bepaald. Laat (stom toevallig) het ??hoogste? ras hun eigen ras zijn. De hele hiërarchie in de rassenleer is niets meer of minder dan een stuk zelfverheerlijking.

Overigens is niet alleen de hiërarchie in rassen achterhaald, ook de mythe dat er überhaupt verschillende rassen onder de mensen zijn is pure lariekoek. De diersoort 'hond' kent verschillende rassen: de Sint Bernhard, de Poedel, de Labrador, etc. De diersoort 'mens' kent maar één ras, de Homo Sapiens.

De zogenaamde aanleiding van deze straatbevuiling, is de grote hoeveelheid autokraken die zich momenteel in Veenendaal voordoet. De racisten die achter de stickercampagne zitten, geven de 'zwarten' hier, zonder enig bewijs, de schuld van. Wanneer een allochtone Veenendaler de wet overtreedt, verdient die evengoed straf; laat daar geen misverstand over bestaan. Maar om ze op voorhand de schuld te geven, en om dat een alibi voor rassenhaat te laten zijn, is geheel onterecht ?? om nog het woord 'ziekelijk' niet in de mond te nemen.

Roep daarom racisme een halt toe. Het is een onmenselijke, achterhaalde gedachtenkronkel, die geen plaats dient te hebben in een beschaafde samenleving. Het is verlakkerij van de identiteit van ons land; een vorm van terrorisme.

Kent u in uw omgeving iemand die dergelijke stickers of andere nazi-propaganda verspreidt; spreek hem of haar daar op aan. Ziet u stickers die oproepen tot rassenhaat, doe hier dan melding van bij het antidiscriminatiebureau (zolang dat er nog is) of bij de politie. Laat weten dat Veenendaal niet gediend is van zulke ziekelijke ideeën. Geef racisme geen kans.