Israel gebruikt disproportioneel geweld?

16 januari 2009

Israel gebruikt disproportioneel geweld?

Persoonlijk vind ik van wel.

Hoe kan je anders verklaren dat je als land gewoon het hoofdkwartier van de VN in de Gaza-strook bombardeert met fosfor-granaten. Bij deze aanval zijn alle voedsel en medicijn voorraden in rook en vuur verloren gegaan.

Ook het bombarderen van een mediacentrum waar enkele gewonden bij zijn gevallen laat zien dat je iets te verbergen hebt. Je wilt niet laten zien wat voor smerige oorlog je voert.

Tevens zijn er aan Palestijnse kant al meer dan 1000 doden en een veelvoud aan gewonden gevallen, in Israel 13 doden (waarvan ook nog enkelen door eigen vuur.)

Tevens werd ik vanmiddag zeer onpasselijk en kwaad op het antwoord van de Israelische regeringswoordvoerder op CNN nadat ze het VN-gebouw hadden gebombardeerd.
Hij stelde: wij weten precies waar Hamas zit en wij bombarderen alleen die gebieden. Tevens brengt Hamas kinderen naar gebieden om als menselijk schild te dienen. Het is dus niet onze schuld dat er zo veel burgerslachtoffers vallen, Hamas houdt mensen tegen om te vertrekken uit de gebieden en te vertrekken naar veiliger oorden.

Dat is ook wat de CU fractievoorzitter zei toen hij terug kwam uit 'het beloofde land' echter vergat hij erbij te zeggen net als de israelies dat ze alle grenzen potdicht houden. Er is dus geen ontkomen aan voor de Palestijnen.

Is dat naaste liefde?