Beter laat dan nooit: waardering voor PvdA en Lokaal Veenendaal

26 september 2007

Beter laat dan nooit: waardering voor PvdA en Lokaal Veenendaal

24 September ging er een persbericht uit van de SP, waarin de partij aangaf van mening te zijn dat Veenendaal een cultuurimpuls nodig had. Dit naar aanleiding van het Groot Veens Cultuurdebat, welke op 19 september is gehouden in theater De Lampegiet. Per abuis zijn de organisatoren van het debat, PvdA en Lokaal Veenendaal niet genoemd. De SP wil dit bij deze rechtzetten en haar waardering uitspreken voor de organiserende partijen.

SP-fractievoorzitter Jan Breur: "Met het persbericht wilden wij onze waarnemingen en conclusies van het debat weergeven. Dat hebben wij ook gedaan. In onze bevlogenheid zijn we vergeten om de organisatoren te benoemen, en dat had wel gemoeten. Zeker omdat het debat op onze partij haar uitwerking niet gemist heeft. Daar mogen ze bij de PvdA en Lokaal Veenendaal behoorlijk trots op zijn!"

Het Groot Veens Cultuurdebat had, hoewel door twee politieke partijen georganiseerd, geen politieke opzet. Juist dat wordt sterk door de SP gewaardeerd. Breur: "Op de avond werd er een inventarisatie gegeven van wat er wel en niet is in Veenendaal. Dat is nog niet politiek. De conclusies die je daaruit trekt als politieke partij zijn dat wel, en dan is het zaak om kenbaar te maken waar je staat. Wij hebben dat als eerste gedaan, maar we hopen dat meer partijen dat doen. Zo blijft het Groot Veens Cultuurdebat levend, en beperkt het zich niet tot één avond."

Cultuurimpuls broodnodig