Commissie lyrisch over plan ijsbaan/skeelerbaan

21 februari 2008

Commissie lyrisch over plan ijsbaan/skeelerbaan

Het plan van ijsvereniging ‘de Greb’, om de locatie van de huidige ijsbaan in functie te laten verbreden, is op dinsdag 19 februari goed ontvangen in de commissie Welzijn. De locatie zal volgens dit plan, ook gebruikt kunnen worden als skeelerbaan op tijden dat het niet vriest. Ook zal de ijsbaan/skeelerbaan beschikbaar zijn als evenemententerrein.

Een aantal partijen maakte zich zorgen dat de functieverbreding van de ijsbaan zou kunnen leiden tot het vertrek van evenementen uit het centrum. Dat de locatie kan worden benut als evenemententerrein moet niet inhouden dat dit het enige evenemententerrein van Veenendaal wordt. Wethouder Pilon wist de partijen gerust te stellen.

De SP vindt het plan van ‘de Greb’ erg goed en behoort tot de grootste voorstanders. Woordvoerder Jan Breur: “De functieverbreding geeft Veenendaal een extra voorziening op het gebied van sport en beweging. Daarbij wordt het terrein ook nog eens efficiënter gebruikt; dat is precies wat Veenendaal nodig heeft.”