Spring in het Park; Veenendaal op haar best

28 mei 2008

Spring in het Park; Veenendaal op haar best

Zaterdag 24 mei vond de tweede editie van het jaarlijkse 'Spring in het Park'-festival plaats in het Veenendaalse stadspark. Het feest trok veel bezoekers, die in het park in aanraking kwamen met een veelzijdigheid aan cultuur, vermaak en sport.

Onder de bezoekers van 'Spring in het Park' was ook SP-fractievoorzitter Jan Breur. Hij maakte van zijn bezoek gebruik om met verschillende Veenendalers te spreken - en liet zich zelfs verleiden om mee te doen aan een Joegoslavische volksdans. Breur: "Laten we niet doen alsof het zo geweldig was dat ik naar het festival kwam. Voor mij was het allesbehalve een straf. De waardering moet uitgaan naar organisatoren en de mensen die er stonden met een kraampje of een activiteit."

Voorbeelden hiervan zijn sportjongerenwerker Ozkan Ozturk met zijn straatvoetballers, die gastheer waren in een grote opblaas-voetbalarena; Masy Sports die verschillende demonstraties gaf; stichting De Vaart, die op een klein podium zeer uiteenlopend lokaal talent liet optreden; de Kerk van de Nazarener, die gratis koffie, gesprek en gebed aanbood; en diverse verenigingen die bij hun kraam eten, handwerk en informatie aanboden - al danniet in ruil voor een kleine vergoeding. Op het hoofdpodium traden verschillende bekendere bands op. De band 'Drok' beet hier het spits af.