Veense Jongerenraad wordt volwassen

19 juni 2008

Veense Jongerenraad wordt volwassen

Dylan Lochtenberg, scheidend voorzitter van de Veense Jongerenraad, sprak op de vergadering van de commissie Welzijn in om aandacht te vragen voor thema's in de Kadernota. Hij had het hierbij vooral over de ontwikkeling van het Centrum voor Jeugd en Gezin. Dit leverde hem lovende woorden op van SP-fractievoorzitter Jan Breur.

Breur: "De Jongerenraad claimt een rol in de ontwikkeling van het Centrum voor Jeugd en Gezin en bij de WMO. Dat zijn thema's die vanzelfsprekend belangrijk zijn voor jongeren, maar waarvan het niet vanzelfsprekend is dat jongeren daar interesse in hebben. Uitgaan, 'hangplekken' en huisvesting spreken jongeren meer aan, en daar houdt de Jongerenraad zich gelukkig ook mee bezig. Maar dat ze zich ook wagen aan thema's als het opvoeden en opgroeien van jongeren is geweldig. Paradoxaal genoeg kun je vaststellen dat de Veense Jongerenraad volwassen wordt."

Jan Breur heeft zelf een actieve rol gespeeld bij het oprichten van de Veense Jongerenraad. Tot zijn overstap naar de gemeenteraad heeft hij gediend als lid - onder andere onder het voorzitterschap van Lochtenberg. Bij zijn afscheid werden zijn inspanningen beloond met het Erelidmaatschap.