'Bovenwijkse Voorziening' geopend

11 september 2008

'Bovenwijkse Voorziening' geopend

Maandag 8 september heeft Wethouder Pilon de 'bovenwijkse voorziening', oftewel sportplek, naast de skatebaan geopend. Jongeren uit Veenendaal die elkaar willen ontmoeten en een lekker potje willen voetballen, kunnen hier terecht. Namens de SP was fractievoorzitter Jan Breur aanwezig.

Voorafgaand aan het verplichte praatje van de wethouder, gaven 2 rappers uit het collectief 'Kapstok' een wervelend optreden. Pilon waagde het om een stukje mee te hip-hoppen; tot groot vermaak van het publiek. Na het optreden van de rappers en het praatje van Pilon, volgde de echte opening.

Sportbuurtwerker Oskan Ozturk had een leuk openingsritueel bedacht voor de voetbalveldjes. Wethouder Pilon werd in een sportshirt (met rugnummer 13) en een paar sportschoenen gehesen, en moest een potje 4 tegen 4 voetballen met 7 jongeren. Nadat hij het eerste doelpunt had gemaakt, kwam hij hijgend de kooi uit.

SP-fractievoorzitter Breur maakte van de gelegenheid gebruik om met verschillende mensen te praten, waaronder een aantal jongens van ca 12. Breur: "Een aantal kennen mij als vrijwilliger bij Bouwdorp, maar ik werd ook herkend als 'die man van de SP'. Leuk dat die kids al zoveel van de politiek weten."

De opening van de sportplek beantwoord aan twee punten uit het SP-verkiezingsprogramma. In de eerste plaats gaat het om het creeren van eigen plekken voor jongeren, en in de tweede plaats om verlevendiging van het Stadspark. Breur: "We zijn er nog niet, maar dit is wel een stap in de goede richting."