DiCaprio te gast op ledenvergadering

28 september 2008

DiCaprio te gast op ledenvergadering

Maandag 22 september hield SP-afdeling Veenendaal haar jaarlijkse Algemene Leden Vergadering (ALV) in restaurant Kantina. Leden werden bijgepraat over de politieke situatie in Veenendaal; de penningmeester gaf zijn jaarlijkse verslag; er werd vooruit geblikt naar de regioconferentie waar het stuk 'Brandhaard Aarde', over internationale solidariteit, besproken zal worden.

Ook was er aandacht voor film. Zo werd er een samenvatting getoond van SPelen, de feestelijke politieke bijeenkomst van de SP in Walibi World in mei. Hier is o.a. het wereldrecord fluiten verbroken toen een grote mensenmassa symbolisch doch letterlijk het kabinet terugfloot.

De compilatiefilm van '5 jaar SP in Veenendaal' eveneens werd vertoond. Deze is eerder getoond op het Veense SP-feest in maart, waarvan eveneens een compilatiefilmpje werd laten zien.

Hoogtepunt van de avond was de film 'Blood Diamond' met o.a. Leonardo DiCaprio. Deze film bracht niet alleen de verschrikkingen van slavernij, burgeroorlogen en kindsoldaten in beeld; ook de kapitalistische krachten die deze ellende mogelijk maken zijn een belangrijk thema in de film.

De SP bedankt restaurant 'Kantina' voor de genoten gastvrijheid.