Hier Niet Bouwen verbreedt actie

4 september 2008

Hier Niet Bouwen verbreedt actie

De actie ‘Hier Niet Bouwen’, die erop gericht is om het gebied tussen Achterberg en Veenendaal niet langer als zoeklocatie voor woningbouw te beschouwen, is verbreed. Op hiernietbouwen.hyves.nl kunnen mensen die het Binnenveld willen beschermen elkaar ontmoeten. Via het e-mailadres hiernietbouwen@live.nl kunnen nog altijd handtekeningenlijsten worden opgevraagd, maar ook andere actiemiddelen kunnen worden ingezet.

Mensen kunnen door middel van een gedicht of een persoonlijk verhaal hun liefde voor de natuur in het algemeen, en het Binnenveld in het bijzonder, kwijt. Ook kunnen bijvoorbeeld foto’s en (korte) filmpjes worden ingezonden.

“Gedichten, verhalen, foto’s en filmpjes kunnen heel makkelijk worden ingezonden naar het e-mailadres hiernietbouwen@live.nl, of op de hyves-pagina worden gezet.” Aldus Jan Breur, initiatiefnemer van ‘Hier Niet Bouwen’. “Ik hoop op een goede respons; eind november, begin december hoop ik de handtekeningen en al het andere wat er binnenkomt, aan te bieden aan Wethouder Sanders.”

De actie wordt ondersteund door SP-afdeling Veenendaal, Natuurwerkgroep Veenendaal, Milieudefensie, Stichting Werkgroep Milieubeheer Rhenen en de Rhenense gemeenteraadsfracties van de SGP en Rhenens Belang. Er zijn al zo’n 450 handtekeningen opgehaald en de hyves-pagina had in haar eerste dag al 19 leden.