Novemberdebat 2008: Diversiteit door de jaren heen…

30 oktober 2008

Novemberdebat 2008: Diversiteit door de jaren heen…

Op woensdagavond 19 november organiseert de SP haar jaarlijkse Novemberdebat, dat dit jaar de titel “Diversiteit door de jaren heen…” draagt. Het debat begint om 20:00u in het gebouw van de Goede Reede, aan Vondellaan 2. Iedereen die interesse heeft is van harte welkom.

Een vijfkoppig panel, bestaande uit Kees Slager, Roelof Bisschop, Henk van ’t Veld, Sorosh Shams en Jan Breur zal, onder leiding van presentatrice Wilma Vermeer, debatteren naar aanleiding van stellingen over diversiteit in de samenleving, vanuit een historisch perspectief. Ook wordt er ingegaan op vragen vanuit het publiek.

Kees Slager zit namens de SP in de Eerste Kamer. Ook is hij schrijver en journalist. Hij schreef onder andere ‘De Ramp’, ‘Armoede treedt binnen’ en ‘Het geheim van Oss’. Hij is co-auteur van ‘Hoe dan Jan’.

Roelof Bisschop is fractievoorzitter van de SGP in de provinciale staten van Utrecht. Daarnaast is hij sectordirecteur bovenbouw HAVO/VWO aan het Ichtus College in Veenendaal.

Henk van ’t Veld neemt deel namens de Historische Vereniging Oud Veenendaal. Sorosh Shams is voorzitter van de Veense Jongerenraad. Jan Breur is het enige gemeenteraadslid van de SP in Veenendaal.

Het onderwerp ‘diversiteit’ houdt op deze avond niet op bij het thema ‘autochtoon/allochtoon’. Ook sekse, religie, klasse, leeftijd, seksuele oriëntatie, politieke voorkeur en tal van andere zaken kunnen aan bod komen. Uitgangspunt is dat ieder individu anders is, ieder huishouden zijn eigen microcultuur heeft, en dat het de opgave van de samenleving is om daarmee om te gaan.