Jan bezoekt Jan

8 februari 2010

Jan bezoekt Jan

De SP trekt regelmatig de wijken in; ook in Veenendaal. Voor de campagne richting de gemeenteraadsverkiezingen maakt de partij het extra bijzonder. Ze bezoeken nu straten die dezelfde voornaam hebben als hun lijsttrekker: Jan.

Op 16 februari zullen de SP’ers de Jan Steenlaan bezoeken, en op 24 februari het Jan Roeckplantsoen. Het aanbieden van de verkiezingsfolders zal dan gepaard gaan met het aloude ‘Buurten in de Buurt’, waarbij geïnventariseerd wordt wat er leeft in de straat.

“Natuurlijk verdient iedere straat in Veenendaal het om door ons bezocht te worden,” aldus lijsttrekker Jan Breur, “maar in de campagnetijd hebben we maar een beperkt aantal avonden tot onze beschikking. Reken er maar op dat de overige straten ook nog aan de beurt komen.”

Dat de Jan van Goyenstraat en de Jan Vermeerstraat niet in de planning passen, vindt Breur echt jammer. “Mocht de Jan Steenlaan erg snel gaan, dan kunnen we de Jan van Goyenstraat er nog altijd bijpakken.” Zegt de SP-lijsttrekker. “Datzelfde geldt voor de Jan Vermeerstraat, hoewel het misschien toepasselijker is als SGP-kandidaat die eer voor zijn rekening neemt. Die deelt zowel zijn voor- als zijn achternaam met die straat!”