Succesvol dagje campagnevoeren

21 februari 2011

Succesvol dagje campagnevoeren

De SP heeft in Veenendaal afgelopen zaterdag campagne gevoerd voor de Provinciale Statenverkiezingen van 2 maart a.s. De partij stond met een kraam in de Hoofdstraat, waar de actievelingen in gesprek gingen met het winkelende publiek.

Er was, hoewel het redelijk rustig was in ’t Dorp, veel belangstelling voor de partij. Kranten en foldermateriaal gingen als warme broodjes van de hand. Ook de inmiddels befaamde schuursponsjes vonden gretig aftrek.

Voor de gelegenheid hadden de SP’ers ook een aantal exemplaren van het kinderboek ‘Weet jij het al?’, geschreven door Rindert Kromhout en geïllustreerd door Jan Jutte meegebracht. Het boekje over keuzes maken werd verstrekt wanneer er expliciet om gevraagd werd. Binnen een uur was de SP door de meegebrachte voorraad heen.

Gesprekken aan de kraam gingen vooral over de maatregelen van het kabinet, en de zorgen die mensen hierover hadden. Een vrouw vertelde emotioneel over de PGB-voorziening waarover het Rijk en de Gemeente steggelen: horen die zaken nu bij de WMO of de AWBZ? In beleidsland is men er nog niet uit, maar die mevrouw zat wel mooi met haar gehandicapte zoon en torenhoge kosten. De SP heeft hier eerder aandacht voor gevraagd in de gemeenteraad, maar fractievoorzitter Jan Breur kreeg toen nul op zijn rekest van Wethouder Bouwmeester.

Aan de kraam mocht Breur ook complimenten ontvangen. Eerder die week had hij het in de commissie opgenomen voor de Scootmobielclub. Iets wat erg gewaardeerd wordt onder ouderen.

“De SP zit weer in de lift,” analyseert afdelingsvoorzitter Marcel van Nieuwamerongen. “We zijn een partij die tussen de mensen staat. Dat wordt in Veenendaal steeds beter opgepikt. Daarbij hebben we met Emile Roemer een mooi landelijk boegbeeld. We staan er goed voor, dus laat die verkiezingen maar komen!”