h

Ook 'Promotie' verVIPt Koninginnedag

23 april 2012

Ook 'Promotie' verVIPt Koninginnedag

ABN-AMRO is niet de enige die van Koninginnedag een VIP-aangelegenheid wil maken. Ook de door gemeenschapsgeld opgebrachte 'Stichting Promotie Veenendaal' biedt haar 'bijzondere relaties' en VIP-arrangement aan.

VIPT

Voor €50,- kan je, als 'relatie' vanuit theater De Lampegiet het Koninklijke bezoek aanschouwen. De prijs is inclusief eten, drinken en hebbedingetjes.

De SP vindt dit aanbod ongepast. "Promotie Veenendaal is er - de naam zegt het al - om Veenendaal op de kaart te zetten. Ik zie niet in wat zo'n VIP-arrangement voor eigen 'achterban' daaraan toevoegt;" aldus fractievoorzitter Jan Breur.

Er is nog iets dat steekt: "ABN-AMRO en Stichting Promotie Veenendaal hebben met elkaar gemeen dat ze bestaan dankzij ons aller belastinggeld. En uitgerekend die clubs komen met die VIP-aanbiedingen voor 'bijzondere relaties'."

Hoewel iedereen vrij is om Koninginnedag op z'n eigen manier te vieren, past het organisaties die door de gemeenschap zijn opgebracht niet om te VIPpen. Betaald door allen, dus beschikbaar voor allen; moet het devies zijn.

U bent hier