Grote namen op Novemberdebat

14 november 2012

Grote namen op Novemberdebat

Het jaarlijkse novemberdebat van de Veenendaalse SP heeft dit jaar een aantal grote namen op de line-up staan. Onder wie kamerleden Carla Dik-Faber (ChristenUnie) en Jan de Wit (SP). Het debat vindt plaats op 30 november om 20:00u in de kantine van IW4 (transformatorstraat 1), en is voor iedereen gratis toegankelijk. Het thema is ‘Economie’.

poster

Carla Dik-Faber is het eerste vrouwelijke Tweede-Kamerlid uit Veenendaal. Zij presenteert het debat, waarin Jan de Wit en diverse prominente Veenendalers zowel de oorzaken en gevolgen van de economische crisis bespreken, als de weg eruit.
Jan de Wit is als Tweede-Kamerlid vooral bekend als voorzitter van de twee naar hem vernoemde commissies, die onderzoek deden naar de financiële crisis. Hij kent als geen ander de krachten die op rijksniveau speelden bij het uitbreken van de bankencrisis.

De Wit spreekt in een panel dat naast hem uit een aantal gezaghebbende Veenendalers bestaat. Marco Verloop, Wethouder van onder andere Economische Zaken, afkomstig van SGP-huize. René van Holsteijn; bestuurslid van de bedrijvenkring en algemeen directeur van IW4. Raadslid Kees Lochtenberg van Liberaal Veenendaal. En, geheel volgens traditie, is ook de Veense Jongerenraad vertegenwoordigd. Dit, in de persoon van VVD’er Kevin van Oosteren.

Voorafgaand aan het debat zal er om 19:45 een inleiding worden gegeven namens de organisatie Veenendaal aan het Werk. Een club die de SP een warm hart toedraagt.
De zaal in het IW4-gebouw opent vanaf 19:30 voor het publiek. Voor de eerste tien bezoekers is er een gratis boekenpakket als welkomstgeschenk.

• Novemberdebat ‘Economie
• Vrijdag 30 november 2012